dinsdag 3 oktober 2017

Yvon en Rik gaan Internationaal!!

Rik en ik gaan naar België, Leuven. Ons 1e toernooi buiten Nederland. Een aanal weken geleden al een hotel geboekt. Omdat we nooit iets aan onze verjaardagen doen hebben we onzelf verwend en een heel weekend gereserveerd in een oude Hoeve in Heverlee, net buiten Leuven.
Vrijdag om 15:00 uur vertrokken we naar het zuiden. Echter, door alle verkeersdrukte hebben we er ruim 4 uur over gedaan. Best vermoeiend, als je weet dat ik donderdagavond een feestje van mijn werkgever in Dordrecht had gehad waardoor ik maar viereneenhalf uur slaap heb genoten. Eric, Marjoleine en Jacqueline waren die ochtend al vertrokken. Zij stuurden tijdens onze reis al mooie foto’s door van historische gebouwen, zo ook van de speellocatie. Na het inchecken en onze spullen in onze suite te hebben gedeponeerd zijn wij op zoek gegaan naar een etablissement om onze honger te stillen. Dat werd de Zorba de Griek. Zij hadden een lopend buffet en levende muziek. Dus met een gyrossteak in de mond de sirtaki gedanst. Na het diner vroeg ons bedje ingedoken. Want om 7:00 zou de wekker weer gaan.

Om 8:00 uur zaten we zaterdagochtend aan een stevig ontbijt, zodat we met voldoende energie vertrokken naar de locatie waar het Rode Lotus-toernooi werd gehouden. Erics foto’s bleken niet hélemáal overeen te komen met het gebouw waarin het toernooi plaatsvond, maar desalniettemin hebben wij het toch gevonden. Sophie en Marieke organiseerden het pas voor de tweede keer en het is nog kleinschalig, maar alles was goed verzorgd. Er waren in totaal 40 deelnemers. We speelden 4x 100 minuten. Het was een toernooi voor competitiespelers, dus niet voor recreanten. Iedere recreant kan zich inschrijven maar is dus wel een competitiespeler. Ik vond dat wel lastig. Het ging snel, je werd in de gaten gehouden, niet alleen je weggegooide stenen maar ook je (poker)face. Alles moest zélf geteld en er mocht niet geholpen worden. In de 1e ronde had ik 0 punten. De 2e ronde 1 punt. Had vaak best mooie handen en was ook wel eens wachtend maar meestal moest ik die ‘HOE’ weer horen zonder dat ik ‘m zelf kon zeggen.

Tussendoor tijd voor een hapje en een drankje. De lunch was iets anders dan wij gewend waren. We kregen een pitabroodje gevuld met warm gekruid vlees wat je nog lekkerder kon maken met chilisaus. Ook was er voor de vegetariërs een broodje met ei en groente. Was echt heerlijk!!
Ronald          16e   8    66
Jacqueline      18e   8    -1
Eric            19e   8    -5
Rik             26e   6  -186
Marjoleine      34e   4  -347
Yvon            38e   2  -386
De 3e en de 4e ronde verliepen net zo als de 1e helft. De 3e ronde 0 punten en de 4e weer 1 punt. Het huilen stond me nader dan het lachen. Was geen bal meer aan voor mij. Ik merkte heel goed dat ik het met mijn niveau t.o.v. de competitiespeler niet red. Werk aan de winkel dus!! Mijn spelersnummer was 23 en meestal eindig ik wel in de buurt maar nu stond ik op de 38e plaats, op twee na laatste.
Toch vond ik het een hele ervaring. Volgend jaar weer! Nou , dan zal ik het toch wel beter kunnen dan te eindigen op plaats 38?


Na het toernooi hebben we Annemarie, vrouw van Ronald, die met twee vrienden Leuven aan het bekijken waren, opgespoord. Zij zaten bij een typisch Belgisch restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Het was reuze gezellig. Daar vandaan zijn zij weer teug naar Limburg en wij naar onze Hoeve gegaan. De volgende dag zijn wij Leuven ingegaan. Zoveel mooie historische gebouwen (nu veel als universiteit gebruikt), kerken en het stadhuis. Prachtig. De terugreis liep iets voorspoediger. Wij kijken terug op een supergezellig en mooi weekend. Bedankt Zuiderbuurtjes!!!

Hartelijke groet,Yvonne S

 (gastblog t.g.v. de niet-werkende blogfunctie op de Bamboe Acht-website)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten